Yükleniyor

Vulpis Blog

Vulpis Yazılım
Oyunlar

Oyunlar

Hepimiz hayatımızın bir noktasında oyunlar oynarız ve oynamaya devam ederiz. Bu oyunlara sadece sanal ortamdaki oyunlar olarak bakmayalım. Mesela sokakta oynanan o güzel oyunlar (Saklambaç, Körebe, 7 Taş Vs.) küçük-büyük herkes bu oyunlara katılırdı.

Bana göre oyun oynamak hem güzel vakit geçirmek hem de bir şeyler öğrenmek için en güzel araçtır.

Ben çoğu bilgi birikimini oyunlardan öğrenmişimdir. Örnek vermek gerekirse gerçek hayatta araba sürmeyi ben oyunlardan öğrendim. Bu biraz size “Olur mu? Öyle Şey” dedirtebilir fakat simülasyon oyunlarında bizlere gerçeğe en yakın fiziklerle oyunları sunarlar. Siz bir araç sürme simülasyonunda arabanın direksiyonu ne kadar çevirerek döndüğünü, ilerlemesi için neler yaptığınızı, hatta kaza yaptığınızda nelerle karşılaşabileceğinizi öğreniyorsunuz. Tabi bunlar oynadığınız simülasyon oyununun ne kadar kaliteli ne kadar gerçeğe yakın olduğuyla bağlantılıdır.

 

Aslında çoğumuz birer oyun geliştiriciyiz farkında olmadan oyunlar tasarlarız ve oynarız, Mesela annelerimizin bizi yemeye zorladığı “uçak geliyor” oyunu çoğumuz o oyuna kanıp o kaşıktaki yemeği kötü olsa da yemişizdir.

 

Peki, hiç düşündünüz mü?

-Bu oyunlar nasıl ortaya çıktı? 

-Nasıl geliştirildi? 

-Nelere dikkat edildi?

-Geliştirilmek için hangi araçlar kullanıldı?

-Hangi olaylar sayesinde bu oyunlar düşünüldü?

 

Oyunların ortaya çıkmasının nedeni eğlence arayışı olmuştur.

                Sanal oyunların ortaya çıkmasının başlıca nedenlerinden biri bana göre gerçek hayatta yapamadığımız, ulaşamadığımız şeylerden dolayıdır. Örnek vermek gerekirse insanlar gerçek hayatta uçamaz. Fakat oyunlarda bu mümkün olabilir.

                Siz oyunları oynarken belki de o oyunu geliştiren kişilerin hayal dünyasında olabilirsiniz. Belki de oyunu geliştiren insanlar kendi hayal dünyasını oyuna yansıtmış olabilirler. Aslında çoğu oyun şu soruyla ortaya çıkıyor. “Bu böyle olsaydı nasıl olurdu?” Ben bir oyunu düşünürken oynadığım oyunların etkisini görürüm. O oynadığım oyunlarda oynarken söylediğim “ya burası böyle olsaydı daha iyi olurdu” dediğim kısımlara göre oyunlarımı yaparım.

Bir oyun sadece hayal dünyasından yola çıkarak düşünülmeyebilir, Dünyadaki büyük olaylarda bir oyunun konusu olabilir, önemli insanlarda bir oyunun konusu olabilir, Dünyada çıkan destanlar hikayelerde bir oyunun konusu olabilir. Ya da eskiden oynanmış sokak oyunları sanal dünyaya taşınabilir.

 

Oyunlar geliştirilirken öncelikle özgün olması o oyunun bir adım önde olmasını sağlar. Oyunun taslağı öncelikle kağıt üzerinde tasarlanır düşünülür yani oyunun dökümanı oluşturulur. Daha sonra oluşturulan oyuna göre uygun oyun motoru(Unreal Engine, Unity Game Engine, Godot, Game Maker Studio Vs.) seçilir. Sonuçta her oyun motorunun bize sağladıkları özellikler farklıdır. Daha sonra o oyun için öncelikle deneme sahnesi tasarlanır. Bu deneme sahnesinde oyunun mekanikleri (Yürüme, Koşma, Zıplama, Tırmanma Vs.) yapılır. Daha sonra oyunun haritası yapılır daha sonra yapılan mekanikler bu haritalarda test edilir ve oyunun ara yüz tasarımları yapılır en son oyunun genel olarak bir hata tespiti yapılır çıkan hatalar not edilir ve bu hatalar çözüldükten sonra oyun piyasaya çıkartılır.