Grafik Tasarımda Dikkat Edilmesi Gerekenler
Giriş bölümünden de yola çıktığımız araştırmalardan da öğrendiğimiz bilgileri detaylandırma zamanı.
Araştırma yaparken en çok kaydettiğimiz veya beğendiğimiz görsellerin renk uyumu, hizalanış şekilleri, kullanılan fontlar ve fotoğrafların konuyla uyumu.
GRAFİK TASARIMDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Renk Uyumu
Renklerin insan psikolojisinde önemli bir yeri vardır.
Ve duyguları harekete geçirme özelliği vardır.
- Logo tasarımında rengin önemi ise akılda kalıcılığı ve harekete geçirmeyi hedeflemektir.
- Farklı tasarımlarda ise dikkat çekiciliği, sadeliğini vurgulamayı hedefler.
Renklerin İnsan Psikolojisindeki Anlamları
Yeşil: Yeşil, tazeliği, dengeyi, pozitifliği, zenginliği, sakinliği, doğallığı ve üretkenliği temsil eder. Eğer bir marka oluşturmak istiyorsanız, yeşili kullanmanız doğa dostu olduğunuzu gösterebilir. Ya da kitap okurken veya ders çalışırken yeşil kalem kullanarak çalışmanızı kolaylaştırabilirsiniz, soruların ve sıralamaların (birinci, ikinci, vs.) ve bağlaçların altını çizmek işinizi kolaylaştırabilir. Bu kadar pozitif anlamının yanında, yeşil, negatif olarak da kıskançlığı ve suçluluğu da temsil eder.
Mavi: Mavi, güvenirliği, sadakati, sakinliği, uyumu, huzuru, sevgiyi ve zekayı temsil eder. Finansal kurumlar, sosyal ağlar, kurumsal endüstriler ve güzellik salonları tarafından kullanılabilir. Kitap okurken ilginizi çeken alıntıların ve bir başkasıyla paylaşmak istediğiniz sözlerin altını çizebilirsiniz. Soğuk bir renk olması, insanlarda korku duygusu uyandırması ve maskülenlikle bağdaştırılmış olması mavinin negatif yönleri.
Mor: Mor, yaratıcılığı, asilliği, duygusallığı, ihtişamlılığı, azimliliği ve bereketi temsil eder. İnsanlara sakinliği ve sanatkârlığı çağrıştırdığı için lüks markalar tarafından, en çok tercih edilen, koyu renklerden biridir. Bazen bir odanın modunu değiştirmek için mor aksesuarlardan yardım alabilirsiniz. Mesela mor kırlentler, odanıza daha enerjik bir hava katar. Daha gizemli ve karamsar bir renk olması da insanlarda güvensizlik uyandıracağından dolayı mor renginin negatif yönü diyebiliriz.
Sarı: Parlak ve enerjik! Sarı, sıcaklığı, pozitifliği, neşeyi, enerjiyi ve mutluluğu temsil eder. İnsanları heyecanlandırır ve mutlu eder. Restoranlar tarafından çokça tercih edilir, çünkü iştah açar. Sarı gibi açık bir renk kullanarak evinizi ya da odanızı daha büyük gösterebilirsiniz! Sarı aynı zamanda sorumsuzluğu ve dengesizliği de temsil eder.
Turuncu: Turuncunun daha arkadaş canlısı bir tutumu vardır. Zaten arkadaşlığı, başarıyı ve güveni temsil eder. İnsanların üzerinde baskı kurmadan, abartmadan, güzel bir enerji yaymak için kullanılır. Kitap okurken örneklerin altını çizmeniz, akılda kalıcılığı artırır. Turuncunun daha açık renklerini evde kullanmak daha sakin, huzurlu ve samimi bir ev ortamı elde etmenize yardımcı olur.
Kırmızı: Dikkat çekici ve iştah açıcı bir renk. Güçlü ve enerjik. Sevginin, hatta aşkın, tutkunun temsilcisidir kırmızı. Çok güçlü bir renk olduğu için markalar tarafından minimal olarak kullanılır. Kırmızının farklı renkleriyle evinize birden çok hava katabilirsiniz. Kızgınlığın ve tehlikenin rengi olması negatif etkileri arasında.
Pembe: Daha feminen, yumuşak ve narin bir renk olarak görülür. Ama aslında pembenin parlak tonları modern bir görünüm elde etmek için birebir. Sağlığın, mutluluğun, tatlılığın ve şefkatin temsilcisidir pembe. Toyluğu ve güçsüzlüğü temsil etmesi pembenin negatif yönü diyebiliriz.
Gri: Sadeliğin, şıklığın, sakinliğin ve tarafsızlığın rengidir gri. Modern teknoloji şirketleri tarafından genellikle kullanılır. Tasarımcılar griyi kullanmayı severler, çünkü diğer renklerin daha güzel görünmesine yardımcı olur. Daha kasvetli bir havası olması, grinin insanlar üzerindeki negatif etkileri arasında.
Siyah: Gücün, zarafetin, resmiyetin ve otoritenin rengidir siyah. Genellikle moda sektörü ve de lüks markalar tarafından tercih edilir. Gizemin ve kötülüğün rengi olarak görülmesi siyahın negatif yönleridir.
Hizalanması
Görsele bakarken orta hizadan mı, sağdan mı veya sol hizadan mı bakmamız gerektiğine yön verir. Gözümüzün hangi yönde hareket ettireceğimize tasarımın hizalanış şekli yön verir. Bu yüzden tasarımı hazırlarken karmaşık bir şekilde hazırlarsak göz yorgunluğu ve görüntü kirliliği yaratırız.
Font
Hazırladığımız tasarımın üzerindeki metnin okunabilirliği, anlaşıla bilirliği açısından büyük önem taşır. Onlarca font çeşitleri vardır. Serifli, Sans serifli, kesik, yuvarlak, keskin vs. hedeflediğiniz tasarıma göre fontlarınızı kendinizde şekillendirebilirsiniz.
Fotoğraf
Tasarımımızda fotoğraf kullanıyorsak kesinlikle konuyla ilgili alakalı olmalıdır. Tasarıma bütünlük sağlamalıdır. Tamamlayıcı olmalıdır.
Tasarımımızda bu ve bunun gibi unsurlara dikkat ettiğimiz sürece çalışmamız daha anlaşılır ve akıcı olacaktır.